
Az autóipar egyik vezető globális szereplője komoly kihívásokkal nézett szembe, amikor a különböző csapatok között próbálták hatékonyan megosztani és hozzáférhetővé tenni a kritikus fontosságú tudást. A vállalat több korábbi sikertelen tudásmenedzsment kezdeményezés után az Enterprise Knowledge (EK) segítségét kérte egy átfogó Tudásmenedzsment Stratégia és megoldásmegvalósítási projekt kidolgozásához.
A projekt hosszú távú célja egy közös Tudásmenedzsment Rendszer (KMS) létrehozása, amely megkönnyíti a fontos információk elérését, jobban kiaknázza a szakértők intézményi tudását és tapasztalatait, valamint csökkenti az új alkalmazottak betanulási idejét. Ez a rendszer lehetőséget kínál arra, hogy a vállalat a meglévő tudásból és tapasztalatból maximálisan profitáljon, ezzel növelve a hatékonyságot és versenyképességet.
Az EK projektje során a vállalat különösen nagy hangsúlyt fektetett a történelmi tudás elérésének optimalizálására. Az évek során felhalmozott hatalmas mennyiségű információ feldolgozása és rendszerezése kihívást jelentett, azonban az EK által alkalmazott Nagy Nyelvi Modellek (LLM) segítségével sikerült hatékonyan megtisztítani és rendszerezni az adatokat. Az LLM-ek alkalmazása lehetővé tette a nem releváns vagy elavult információk kiszűrését, így a felhasználók könnyebben és gyorsabban hozzáférhetnek a számukra lényeges ismeretekhez.
A projekt során az is kiderült, hogy az ilyen fejlett technológiák alkalmazása nemcsak a tudásmegosztást segíti elő, hanem hozzájárul a szervezeti kultúra fejlődéséhez is. Az alkalmazottak jobban értékelik egymás szakértelmét és tapasztalatát, ami elősegíti a belső együttműködést és innovációt.
Összességében az EK által vezetett projekt bemutatja, hogyan lehet a modern technológiai megoldásokat hatékonyan alkalmazni a vállalati tudásmenedzsment területén. Az ilyen rendszerek bevezetése nemcsak a napi működést segíti elő, hanem hosszú távon is hozzájárul a vállalat versenyképességének fenntartásához és növeléséhez.